Ayyaşların Piri Bekri Mustafa

By Ağustos 13, 2016 , , ,


Ayyaşların piri Bekri Mustafa Üsküdar iskelesinde kayıkçılık yaparken bir gün Sultan Dördüncü Murad ile Sadrazam Bayram Paşa tebdil gelirler ve mahsus koca ayyaşın kayığına binerler. Sahilden bir hayli açılınca, kayıkçı, rakı testisini dikip birkaç yudum çeker. Sultan Murat "Baba, testiyi uzat, bir yudum da ben içeyim !" der. Mustafa güler, "Sen içemezsin oğul, içindeki su değil, rakı !" der. Padişah, "niye içemeyelim ?" deyince, "Tahammül edemezsiniz, belli olur, hem kendinizi hem beni yakarsınız !" der. Beriki ısrar edince testiyi uzatır. Yol aladursunlar, testi elden ele dolaşır. Bir ara Sultan Murad, "Baba sen padişah yasağından korkmaz mısın ?" diye sorar. Bekri Mustafa, "Korkarım amma, padişah burada beni nereden görecek ?" der. Padişah, "Ya ben haber verirsem ?" deyince, "Veremezsin, sen de içtin, kellelerimiz beraber düşer !" cevabını verir. Bunun üzerine çakırkeyif olan hükümdar, "Ya ben padişah, bu adam da Sadrazam Bayram Paşa ise !" deyince, Bekri Mustafa kürekleri bırakıp kahkahayı atar, "Hay köftehor. Ben demedim mi tahammül edemezsiniz diye. şunun şurasında iki yudum rakı içtiniz, biriniz padişah, biriniz vezir olmaya kalktı !.." der..

(REŞAD EKREM KOÇU, "Tarihimizde Garip Vakalar")

Bunları da Beğenebilirsin

0 comments

Yorum yaptığınız için teşekkür ederiz.