Neyzen Tevfik:Ben Sadrazamım

By Ağustos 12, 2016 , ,


Neyzen bir meyhanede kafayı bulduktan sonra gece yarısı sokağa fırladı ve başladı küfürler savurmaya. Mahalle halkı pencerelere koştu. Mahalle bekçisi onu yakalamaya kalktı, ama kolay değildi. Karakola koşup yardım istedi. Komiser, hemen iki zaptiye alıp olay yerine gitti: ‘Ulan sarhoş herif! Ne hakkın var rezalet çıkarıp mahalle halkını uyandırmaya? Sen kimsin lan!’ ‘Komiser Bey, sen beni nasıl tanımazsın, ben sadrazamım!’ Komiser bir an durakladı, ama hemen kendini toparlayıp zaptiyelere, ‘Götürün şu herifi!’ dedi. Zaptiyeler Neyzen’i yaka paça karakola götürdüler. O yine, ‘Ben sadrazamım! Beni tutamazsınız’ diye bağırıp duruyordu. Sonunda sızıp uyudu. İki saat sonra olan biteni anımsayınca, ‘Hay Allah, yine ne haltlar karıştırmışım. Sadrazamlık beş para etmiyormuş’ diyerek komiserin odasına koştu: ‘Komiser Bey’ dedi, ‘Ben sadrazamlıktan istifa ettim!’ Kendisini koyverdiler.

(Hıfzı Topuz’un “Çılgın ve Özgür/Neyzen Tevfik’in Romanı”, Remzi Kitabevi, 2014, kitabından alıntıdır.)

Bunları da Beğenebilirsin

0 comments

Yorum yaptığınız için teşekkür ederiz.